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Etc/Game Programming

Game Programming

 

 

교재
Daniel Sanchez-Crespo Dalmau, New Riders, Core Techniques and Algorithms in Game Programming
Game Programming Gems, CHARLES RIVER MEDIA

 

 

Lecture Outline

Gameplay Programming (Game Logic section)

Chronology of Game Programming
Game Architecture
User Input
Fundamental AI Technologies
Network Programming

 

Engine Programming (Presentation techniques)

2D Programming
3D Rendering & Animation
Advanced Rendering Techniques
Geometrical Algorithms

 

Programming Assignment

 

개인과제
게임 리서치 : 리서치 보고서 
Unity를 이용한 2D 게임 제작 : 2D 게임 보고서 및 데모파일

팀 과제
Unity를 이용한 3D 게임 제작 및 시연
팀별 최종 프로젝트 : 3D 게임 제안서/보고서 및 데모파일

 

 

 

What you will learn

The Purpose of This Course

The fundamental techniques and algorithms that drive most computer and video games

Make the techniques easy to understand
Apply them yourself !!

 

Further Reading

Appendix E

 

 

 

Game Programming

Game Programming

Interdisciplinary field

Mathematics, general-purpose programming, image processing, computer graphics, artificial intelligence..

Prerequisite

Programming language (C, C++, OpenGL, Direct3D..)
  - Appendix B, C
Mathematical background (Vector, Matrices, Geometry..)
  - Appendix D

 

 

Research on Game

(게임에 대한 자료조사)

 

다음 중 원하는 주제를 골라 분석 보고서를 제출하세요

자신이 좋아하는 게임에 대한 분석, 게임 장르 분석 (특정 장르 선택)

게임 환경(시스템)에 대한 분석, - 국내외 게임 시장에 대한 분석

게임 이론(Game Theory), 온라인/스마트 폰 기반 게임 분석

향후 게임의 발전 방향 및 형태

게임에 관련된 자유로운 주제 선정 가능

 

보고서 작성 방법

자유롭게 주제를 선정하여 기술

게임 조사후 느낀점 기술

자료를 조사하면서 참조했던 Reference 기재 필수 (인용한 부분은 본문내 기재 필요)

예시) 1. 서론 (주제를 선정한 이유에 대해 기술)

          2. 본론 (선정 주제에 대해 심도있게 기술)

          3. 결론 (게임 자료 조사에 대한 총평)

          4. 조사후 느낀 점

          * 참고문헌 (참고문헌 형식에 맞게 기술)